Módszertani segédletek a természettudományi tudás értékeléséhez és fejlesztéséhez

A természettudományos tudás értékeléséhez és fejlesztéséhez az eDia Tanári tesztek modulban elérhető feladatok felhasználásával foglalkozástervek érhetőek el, valamint javaslatok készültek értékelő és fejlesztő feladatsorok összeállítására.

Foglalkozástervek

A foglalkozástervek alkalmasak lehetnek egy adott témakör feldolgozására. Minden segédanyag javaslatot tesz a foglalkozás menetére, a nevelési-oktatási módszerekre, tanulói munkaformákra és eszközökre, valamint becslést ad az egyes feladatok elvégzéséhez szükséges időre is. Jelzi, hogy a foglalkozás során mely eDia feladatokat érdemes az interaktív táblára kivetíteni, mikor szükséges a megjelölt munkafüzet feladatát elvégezni a diákoknak. E mellett további tanulói feladatok is megjelenhetnek a tervekben, például saját készítésű kirakók készítése. A foglalkozástervek megvalósításához tehát a pedagógus aktív közreműködése is szükséges. A hagyományos és digitális feladatvégzés egyesíti a digitális technológiák által nyújtott lehetőségeket a tanári szakértelemmel, számos lehetőségeket adva a pedagógus kezébe a tanulás személyre szólóvá formálásában.

Javaslatok tematikus értékelő és fejlesztő feladatsorok összeállításához

Az értékelő és fejlesztő feladatsorok alkalmasak lehetnek gyakorlásra, vagy a diákok tudásának ellenőrzésére tanórai és tanórán kívüli környezetben egyaránt. Gyakorlás esetén javasolt a Tanári teszt modulban a feladatsor generálásakor a „Fejlesztő tesztet kérek” opciót választani, így a tanulóknak több lehetőségük is van a feladatok megoldására.

A segédanyagok a közvetlen használat mellett megfelelő mintaként is szolgálnak a Tanári tesztek modul eredményes alkalmazásához. A modul használatához egy általános módszertani segédlet tölthető le az alábbi gombra kattintva:

Módszertani segédlet az eDia Tanári
tesztek modul használatához


Foglalkozástervek