Iskolakezdő mérőeszközcsomag






Az iskolába lépéskor a differenciált fejlesztést célszerű minél korábban elkezdeni, amihez első lépésben megfelelő tanulói szintű visszacsatolási mechanizmusok szükségesek: ismernünk kell a kiindulási állapotokat, látnunk kell a gyerekek közötti különbségeket, valamint megfelelő eszközökkel kell rendelkeznünk a fejlődés vizsgálatához is.
Azonban ha a gyerekek papír alapon, vagy szemtől szemben oldanak meg feladatokat, akkor az adatok felvétele és az eredmények feldolgozása rendkívüli többletterhet ró a pedagógusokra. A számítógépes technológia eszköztára megoldást nyújthat a problémákra.
Az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport és az MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport munkatársai egy online Iskolakezdő Mérőeszközcsomagot (IKM) fejlesztenek. A feladatsorok az eDia rendszeren keresztül érhetőek el (az eDia projektről a pedagogus.edia.hu weboldalon olvashat). Célunk olyan, a pedagógiai gyakorlatban könnyen alkalmazható mérőeszközök kifejlesztése, amelyekkel gyors és adekvát tanulói szintű visszacsatolást lehet megvalósítani.
A fejlesztéssel támogatni szeretnénk a pedagógusok munkáját. A mérések eredményeiről a tanítók azonnali visszajelzést kapnak, mely megfelelő alapot szolgáltatnak olyan fejlesztő tevékenységek tervezéséhez és megvalósításához, amelyek figyelembe veszik a tanulók egyéni igényeit.

Az Iskolakezdő Mérőszközcsomagról egy rövid tájékoztató anyag is készült, melyet a LETÖLTÉS feliratra kattintva érhet el.

Amennyiben bővebben szeretne tájékozódni az egyes területekről, kattintson a TANULMÁNYOK feliratra!

Az alábbi demo tesztek segítségével bemutatjuk az eszközök elméleti hátterét, valamint a feladatok működését. A feladatok hanganyagot is tartalmaznak, ezért kérjük, figyeljen arra, hogy az eszköz (számítógép, tablet), amin megoldja a teszteket, ne legyen teljesen lehalkítva!
Ha korábban még nem regisztrálta magát a rendszerben, azt a Regisztráció gombra kattintva megteheti.