A program a formatív értékelés elméletére építve a szóolvasó készség fejlesztését célozza, személyre szabottan segítheti a magyar köznyelvben leggyakrabban előforduló 5000 szó, azaz a köznyelvi szövegek szókincsének 96%-át lefedő szó olvasásnak és megértésének a fejlesztését. A rendszer Nagy József által kidolgozott feladatokra alapozva a szóolvasó készség négy dimenziójában (címszó, toldalékosszó, szinonima és szójelentés olvasás) értékel és fejleszt.
A feladatok kitöltése során a rendszer folyamatosan ellenőrzi a tanulók teljesítményét és a megoldások függvényében ismétli az egyes feladatok közvetítését. A mérés és fejlesztés összekapcsolásával a rendszer használata közben a diákok akár négyszer is próbálkozhatnak egy adott feladat megoldásával.
A program bővebb leírását a ’A programról bővebben’ gombra kattintva töltheti le.